söndag 29 augusti 2010

Tilda har brått / Tilda in a hurry

Idag tänkte jag visa ett easel kort jag gjorde igår med ett av mina absoluta favoritmotiv från Magnolias senaste kollektion "Bon Voyage". Hon heter Tilda in a hurry.  Det är ett tag sedan jag träffade en av mina väninnor nu så kortet är till henne. När jag gjorde det här kortet hade jag utmaningar i tankarna:


* Just Magnolia week 70 A sketch by Dawny P



* Sukkersött challenge # 90 Dekorera med blommor och pärlor
* Wild Orchid Challenge  # 4 " Make it sparkle"

Det är första gången jag kombinerat flera utmaningar och det var jätteroligt, så det kommer jag göra igen!
Ramen som underbara Tilda sitter på är en die från Nellie Snellen. Tyvärr är den tillfälligt slut på Stämpelgården men den kommer säkert in snart igen, jag hade turen att grabba en av de sista i fredags :) De vita glittriga swirlsen och hjärtanen har jag köpt på Panduro. Den stora rosa rosen kommer från Wild Orchid Crafts och de lila körsbärsblommorna kommer från Magnolia. Båda tagsen jag använt kommer från Spellbinders och heter "Fancy Tags". Bokstavsstickers från MME. Mönsterapper från Maja design och Magnolia.

Idag mår min dotter bättre efter att ha haft feber sedan i fredags men det känns ändå som om jag är satt i karantän ;) Jag måste nog ta mig ut en sväng i em, bara för att :) Det är väl konstigt, just när man skall göra ngt särskilt så blir de små liven sjuka. Igår var vi utbjudna på finmiddag egentligen..bara till att ställa in :( Men min älskade man åkte och köpte go mat ändå ♥ så att det var inte sååååå synd om mig, bara lite ;)

Ha en underbar söndag :)  Kram!

***************************************************************
Today I´d like to show you a card I made yesterday with one of my absolute favourites from Magnolias latest collection "Bon Voyage". She is named "Tilda in a hurry" I wanted to make a card for one of my best friends whom I haven´t seen in a while to tell her I miss her. This is the very first time I make a card with a more than one challenge in mind, worked like a charm so it´s definatly not the last ;)

* Just Magnolia week 70, a sketch by the talanted Dawny P. (it´s the sketch in the pic above)
* Sukkersött # 90 Embellish with pearls and flowers
* Wild Orchid Challenge # 4 "Make it sparkle"

The frame cute little Tilda is placed at is made with a die from Nellie Snellen. The white sparkling swirls is purchased at Panduro. The large pink rose comes from Wild Orchid Crafts and the lilac cherry flowers comes from Magnolia. The tags is made with spellbinder dies called Fancy tags. The alpabeth stickers is from MME. Patterned papers from Magnolia and Maja design.

I´m glad to be able to tell you my daughter seems to feel a little bit better today, hardly any temperature. :) It´s typical isn´t it? Everytime we have special plans something like this happens, yesterday we were supposed to eat a lovely dinner at a restaurant but of course we had to cancel it :( But my lovely hubby went and bought some great tasting food we could eat at home instead


                                          


                                         



13 kommentarer:

  1. Just one word wowwwwwwww!! Really love the details!
    Hugs Kristel

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt snyggt!!! Skönt att höra att S mår bättre =) Ha en underbar Söndag! Tänker på dig ang kommande vecka. Kram på dej!!! <3 <3
    Lena

    SvaraRadera
  3. Nyyydelig!!! Digger fargene, layouten, ja alt!!
    Klem fra Camilla

    SvaraRadera
  4. OOOOHHHHHHH Så snyggt kort!!!
    Helt fantastiskt, och den dära nellie snellen punchen såg så läcker ut!! Jag som har köpstopp, du frestas för mycket ;)

    Skönt bruttan håller på att bli bättre, det är så ledsamt när barnen är sjuka.
    Tack snälla för orden när jag var på begravning, du gjorde mig så varm och jo.. jag hade ONT i huvudet :/
    Kram kram vännen ♥

    SvaraRadera
  5. LOUISE!!! Jag tror väl jag dööööör!! Hur jä..(svor nästan) fint va nu inte detta!!??!! Jösses gumman,du är ju så galet duktig så man storknar! Alla dessa detaljer du får till,skulle inte ens i min vildaste fantasi kunnat tänka ut dom....Du är min pysselskrutta av det rätta virket du!! =)

    Kramen gumman

    SvaraRadera
  6. For et vakkert kort! Skjønner godt at du liker denne jenta, det er en av mine nye yndlinger og. Nydelig fargelagt, og med herlige farger!
    Tuusen takk for at du deltar hos Sukkersøtt!
    Klem, Yvonne

    SvaraRadera
  7. Wow, et lekkert easel-kort!
    Lekre farger, herlig layout og flotte detaljer:-)
    Fine dies, swirler og herlig med lag på lag.

    Takk for at du vil følge bloggen min!
    Klem Laila.

    SvaraRadera
  8. Hej igen.
    Magiskt....och så himla fint, lila=lovely
    Tur att jag kan titta in här mellan varven och njuta. Lycka till i alla tävlingar, håller tummarna.
    Kram igen

    SvaraRadera
  9. Wow it's gorgeous!
    Hugs
    Cordine

    SvaraRadera
  10. Nydelig kort, så masse lekre detaljer og Tilda er jo bare så skjønn:)
    Takk for at du deltar hos Sukkersøtt :)
    God klem fra Inger Marie

    SvaraRadera
  11. Åh så fint! Gillade färgerna!!! Och allt som glittrar med såklart!
    Hoppas S mår bättre! Kram på er alla!

    SvaraRadera

Please leave a comment, that would make me thrilled :)
XOXO ♥