måndag 29 november 2010

Another christmas card in traditional colors




Hi there lovelys
How are you all doing? I hope you´re fine :)
Here in Sweden it´s winter for real now ;) Today the weather has been a bit like a snowblizzard and it´s freezing cold..I kind of like it though, I think it´s much better than the heavy raining our winters usually consists of. But..I wouldn´t want to get behind the wheels right now so I´m lucky to be working close to home ;)
Here´s another christmas card from me :) I haven´t been much for x-mas cards in the traditional colors before but I feel diffrent now that I found these stunning patterned papers from Webster´s pages at Pema. They are just amazing :) I adore red cards when I see them at other blogs but I have never considered my self to make good looking cards in red. With these papers I feel a bit diffrent :) I´m at least satisfied ;)
This time my card features a lovely little Tilda. She´s getting ready for Lucia. :)

Now I´m off to relax a little in front of the tv with some murderer..Doesn´t that sound strange? CSI as relaxation? Well, it works for me ;) Love everything crime related - on tv and when I´m reading that is!! NOT in real life ;)

Thank´s for all of your lovely comments I´m getting on my work :) Make´s my day :)




17 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag tappade inspirationen till julkorten, men nu har jag i alla fall lagt fram lite röda papper och söta klistermärken.
    Kanske skulle jag ge mig på att tillverka några blommor. Jag har inte tänkt på att de gör sig bra även på julkort...

    SvaraRadera
  2. Veronica Landström29 november 2010 kl. 22:15

    Som vanligt "stunning"!

    SvaraRadera
  3. Underbart juligt, att du inte kan skapa i rött är ju verkligen inte sant, detta är ju hur snyggt som helst. Tack förresten för din röst i lördags, vad glad jag blev.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. A gorgeous card Louise! Stunning again dear!
    Hugs Kristel

    SvaraRadera
  5. Et herlig og flott julekort!
    Ha en fin kveld med CSI:-)

    Klem Laila.

    SvaraRadera
  6. Very pretty!!! Don't you just love those Webster's Pages? Gorgeous work!
    Hugs, Dena

    SvaraRadera
  7. Det traditionellt (???stavning) - I hadn't learnt to read or write when we left Sweden !! som rott & gront med Lucia verkar the best. Lucia finns inte i StorBrittanien - kul att se igen.
    I love your shading on her dress.
    Paula (PEP)

    SvaraRadera
  8. Åhhhhh, Louise!!! WOW!! Vilket kort! Så grymt snyggt färglagt!! Fattar inte hur fort det gick för dig att bli proffs på distesser.... Så läckert också med spetsen och kantstansen...

    Ha en härligt snöig dag!
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  9. Underbart kort! Älskar denna Tilda (som alla andra. hi hi)!!!
    Ha en trevlig dag!
    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  10. Härligt julkort! För mig känns kortet traditionellt men ändå inte - vet inte riktigt hur jag ska förklara det :) Men gillar det skarpt.

    Kram Mari

    SvaraRadera
  11. Hej stumpan!! Ett såååå himla fint julakort!! =) Du är ju bara för duktiger vännen! Jag älskar det där pappret som du har längst bak,det med luftballonger på.....men heeeeelt underbart ju!!! Din målning är ju bara för perfekt och hela kortet är bara ett toppenkort!

    Jag håller med dej ,jag är oxå en CSI-junkie!!

    Idag ska jag bara försöka överleva....den där parasiten har mej i sitt grepp =(

    Massor av varma kramar till min skånepingla
    Maritha

    SvaraRadera
  12. Heeej gumman!

    Vilket übersött kort du gjort!!!
    Älskar färgerna och alla detaljer du fått till! Ex glittret på hennes stav el hennes örehänge ;)
    Supersnyggt bakgrundspapper också!
    SJälv tänkte jag försöka använda det pappret till att scrappa om våran ballongfärd ...när nu det ska bli av!! ;)

    Jag har någonting inne hos mig förresten!
    Kanske något som faller dig i smaken? :D

    Må gott!!!

    STOR KRAM Petra

    SvaraRadera
  13. Oh wow! look how awesome you have colored her...Woowee! She is so gorgeous and love the layout on your card!

    I love CSI too...enjoy!
    Love,
    Chelsea

    SvaraRadera
  14. What a beautiful easel card!! I just love your choice of papers, details and the gorgeous coloring of Tilda!! So festive and cheery!!

    SvaraRadera
  15. Vilket underbart vackert stafflikort med riktig
    julkänsla!
    Ha en fortsatt bra dag / Kramar

    SvaraRadera
  16. Wow...dear Louise!!!!
    Your card is very fantastic!!!!
    I love the design and all these details.
    Great Work.
    (Welcome in WOJ.)
    Big hugs, Murielle

    SvaraRadera

Please leave a comment, that would make me thrilled :)
XOXO ♥