tisdag 24 augusti 2010

DT Stämpelgården: Smookie ♥

God morgon!
I helgen berättade jag för er om alla härliga nyheter Stämpelgården har tagit in i lager inför hösten. En av de största nyheterna är produkterna från Nellie Snellen. Jag var och hämtade mitt nya dt kit i fredags och sedan dess har jag haft fullt upp ;)
Det första kortet ut är gjort med Nellie Snellen´s clearstamps och dies. Stämplarna heter Smookie in wineglas och Smookie likes champagne och de är verkligen mina nya favoriter! :D Jag älskar, älskar, älskar Smookie! När jag skall till Stämpelgården på fredag får jag ha stora plånboken med mig ;) Tur det har varit lön ;) Diesen är också helt underbara att jobba med och snygga är dem! Eller vad tycker ni? Det bästa med diesen är ändå priset, bara 99:- :)
Modellen på kortet heter Stair step fold och kommer snart upp som en steg för steg beskrivning här på min blogg. Du kommer finna den under min header i sidfliken "My tutorials". Om du skulle bli sugen ;)
Stämpelgården har till mångas stora förtjusning bestämt sig för att köpa in Maja design´s fantastiska mönsterpapper och i mitt kit fanns många av dem! Jag blev så glad!
Förutom dessa har jag använt chandelier garland, halvpärlor, diverse blommor. Grattis är skrivet med bokstäver från en BG kollektion. Smookie är färglagd med distresser på 300 g akvarellpapper.

Nu skall jag fortsätta blogga så att jag får in min steg för steg beskrivning också :)

*************************************************************
Morning!
As I wrote about in my blog this weekend Stämpelgården has exiting news in stock now. Amongst other things the new products from Nellie Snellen. This past friday I picked up my new dt kit and boy! It was packed with lot´s of toys for me to play with.
I´m starting off with a stair step fold card on wich I used clearstamps and dies from Nellie Snellen. The images is named "Smookie in wineglas" and "Smookie likes champagne" and is just totally adoring! Don´t you think so? Love, love, love little Smookie. The greatest thing about the dies is definatly the price, the are your´s for only SEK 99:- And they´re easy to work with to! I´m going to Stämpelgården again this friaday and I´m going to need the big wallet because I´m going to do some serious shopping ;)
The fold is called Stair step fold and in due time I will post a tutorial here on my blog. Exept all the lovely news from Nellie Snellen Stämpelgården also has pappterned papers from Maja design in stock now. To my great joy I got most of them in my kit to. All the patterned papers on my card is from Maja design. I also put a chandelier garland, some flowers, halfpearls and alphabetstickers (comes from a BG collection) on the card. Smookie is coloured with distressers on watercolourpaper 300g.

Now I´m off to work on my tutorial :)





8 kommentarer:

  1. That looks stunning Louise! Really cute!
    Hugs Kristel

    SvaraRadera
  2. Underbart kort. Måste testa denna vikningen, din beskrivning är kanon bra.
    Ha en bra dag.
    kram

    SvaraRadera
  3. ÅHHHH LOUISEGUMMAN jag dööööör.....så jäkla söt att man svimmar,hela ditt kort är så fint att jag blir alldeles alldeles....ja jag vet inte vad?!? Jag kommer klicka å klicka på dina tutorials ända tills du lagt ut besrivningen på vikningen....VILL HA!! =)Du förgyller verkligen en grå vardag du gumman.....tack för att du finns!!

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Dué ju bara sååå grym allså.
    så snyggt det var:) smookie e ju bara så underbart söt.
    Ses kanske på fredag ;)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. MEN LOUISE!!!!
    Du väcker ju verkligen skaparlusten i en slumrande pysselsjäl, TACK för det!!Fantastiskt vackert kort :o)
    Kramar/Johanna

    SvaraRadera
  6. Hej vännen.
    Tack för alla goa kommentarer, jag hade faktiskt börjat sakna dig.
    Underbart kort du har gjort. Himla kul att man kan kombinera två stämplar som matchar så bra. Gillar din härliga färger och smookie är bara så fint målad. Väntar också på tutorialen. Men nu åker jag till växjö några dagar så det blir inget scrappande för stunden. Jag är gärna med på en träff, bara hör av dig.
    Ha en underbar vecka.
    Många kramar Petra

    SvaraRadera
  7. Hej på dej!
    Vilket härligt kort du fått till...och blått är det... fniss ;)
    Vilka söta stämlar och jag gillar ramen bakom.
    Kram,kram.

    SvaraRadera
  8. Hej min vän!

    Så himla underbart alltihop; motiven, färgerna, distressmålningen, vikningen, papperna, diesen, dekorationer, ja alllllllt är perfekt. Marie och Millan kommer att tappa hakan när du kommer med denna skapelse.

    Kram Ingela

    SvaraRadera

Please leave a comment, that would make me thrilled :)
XOXO ♥